echa ONLINE
14 December 2012

Wednesday, August 3, 2011

takut plus fobia bila dengar ayat tu.?

Dengar je ayat tu jadi takut pulak nak laksanakan.. macam mana 'kalau' kita kena macam tu jugak.. mesti tak boleh nak handle.. mesti tak boleh nak kawal perasaan sedih..


Korang mesti pelik ayat apa yg aku takut bebenor ni kan.. yelah korang semua pun tahu sekarang tengah panas isu putus tunang antara penjaga gawang Harimau Malaya dengan cik Elia jejariruncing. then before that salah seorang family member aku pun putus tunang jugak... apa yg aku takut sekarang ni dengan ayat "PUTUS TUNANG" tu..


Rasa macam fobia pulak.. padahal tak lama lagi aku dengan en.soldier ada merancang untuk bertunang jugak. bukan takut apa cuma takut nak tempuh dugaan masa bertunang.. orang kata dugaan bertunang lagi hebat dari bercinta.. bayangkan kalau kita dah bercinta selama bertahun-tahun tapi tak sampai ke jinjang pelamin dah putus. memang agak terkilan lah.


Tapi mungkin ada hikmah disebalik kejadian tu. mybe Allah nak bagi kita pasangan yg lagi baik dari sebelum ni.. mungkin jugak jodoh kita bukan dengan dia.. tapi dengan orang yg Allah dah aturkan.. mungkin jodoh kita tak panjang..


Hikmah yg aku dapat tengok lepas salah sorang family member aku putus tunang ialah dia lebih bertanggungjawab dengan family sendiri.. kalau dulu langsung tak de masa dengan kiteorg sebab asyik dengan tunang dia je. then sekarang dia lagi rapat dengan kami sekeluarga. and  yg penting dia bertambah happy je.. dia berjaya teruskan hidup macam biasa.. nak kata frust sangat tu tak tahu lah. tapi memang dia menyesal kot sebab kenal dengan perempuan tu.. memag masa bertunang ni Allah nak tunjuk kat kita perangai sebenar pasangan kita. bagus jugak tak de lah kita menyesal time dah kawen nanti kan.?


So harap-harap jodoh aku panjang lah dengan en.soldier.. korang doa doa kan la yer :) tu yg aku sayanngggg korunk semua ni..~lol~





kbai,
EchaRahman
Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...