echa ONLINE
14 December 2012

Monday, August 15, 2011

mood nak raya dah!





Syukur!masuk hari ni dah 15hari kita berpuasa.. tinggal lagi 15hari je nak raya.. korang dah buat persiapan raya kah.?baju raya dah siap ke.?rumah dah cat.?kuih dah beli ke.?



Suasana raya dah mula rasa.. lagi2 lagu raya dah mula diputarkan diradio.. memang sangat best lah.. lagi2 dengar sorang2.. memang menusuk kolbuuuu!!!sapa anak perantau tu memang meleleh air mata bila dengar lagu raya.. ye dak.?T__T



Setakat ni persiapan raya aku tak buat lagi.. disebabkan hanya tinggal aku je anak@adik@kakak perempuan yg tinggal dalam rumah tu.. so aku kena lah lebih bertungkus lumus bersihkan rumah or buat apa yg patut.. sebab sebelum ni aku manja sikit sebab semua benda my sis yg buat.. sebab dia lagi rajin dari aku.. tapi lepas dia dah kawin & pindah rumah.. memang aku kena lagi rajin dari dia.. (tak nak kalah nih)




Semalam kan cuti sempat jugak lah aku kemas sawang plus habuk2 yg ada dekat rumah tu.. tapi tak kemas sepenuhnya.. sebab takut nanti berhabuk or bersawang balik. so alang2 tunggu nak dekat raya nanti je lah baru kemas.. sekali harung je senang cerita. (padahal aku memang malas)




Teringin nak buat kuih raya tahun nih.. tapi tak pandai lah.. ada jugak tengok dekat google buat biskut cornflake rasanya yg paling senang.. tapi tu pun masih ragu2 nak buat ke tak.. tak pasal2 kalau tak sedap mau nya semua termuntah plus cirit  kalau makan.. dasat tu termuntah dengan cirit sekali tau!!!




terliur beb aku tengok!
mesti buat nih...
(harapan je lah)-___-


ihsan en.google & tuan belog
p/s: pinjam gambar yer



Tengoklah sejauh mana kerajinan aku nak buat kuih raya.. kalau aku ada buat entry tu.. memang berjaya lah tu.. kalau tak yg hadoooo!!!bukan apa my mum pun tak confident aku boleh buat.. aku lagi lah tak confident nak buat~LOL~ Hampeh...




Mood sekarang nak raya sebab tengah dengar lagu raya.. sedihnya!!walaupun aku bukan anak perantau tapi aku pun nak sedih jugak.. buleh.?korang mampuuu!!!kahkahkah...



oklah cakap banyak pun tak guna bukan boleh makan pun (takde kena mengena langsung)~lol~



kbai!





















Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...