echa ONLINE
14 December 2012

Monday, August 1, 2011

Dugaan puasa pertama

Selamat berpuasa semua.. hari ni puasa pertama korang kan.?sama jugak macam aku.. tapi baru puasa pertama dugaan dah datang. betul-betul menguji kesabaran aku T__T


Firstly aku ter'miss' sahur pagi tadi sebab ada misscomunication antara aku dengan mak aku. mana taknye semalam aku baru habis period so sempat lah nak mandi wajib. then aku saja lah berseloroh dengan mak aku yg aku tak nak puasa esok sebab tak mandi wajib lagi.  then before pukul 12 semalam aku sempat mandi wajib. sebab esok (hari ni) aku nak puasa. sebab nak rasa puasa pertama.. yg aku pun lupa nak bagitahu mak aku yg aku puasa esok. biasanya mak aku yg akan kejutkan.


Then pagi tadi mak aku tak kejutkan aku bangun sahur. yg aku pulak lupa nak kunci jam untuk bangun sahur. hambek ko.. terbabas lah jadinya kan.?so langsung tak sahur lah.. nasib baik hari ni aku tak kerja.. nak tak nak aku kena teruskan jugak puasa..


Kejadian yg ke2 pulak petang tadi aku pergi bazar ramadhan dengan en.soldier dekat area gombak ni.. biasa lah petang-petang jalan memang jem kan walaupun jalan kampung je.. so time nak celah-celah tu ada dua kereta yg nak masuk satu jalan. dorang pun berebut-rebut kot.. so makcik naik kancil ni tak memasal je nak himpit kiteorg dah lah en.soldier nak dekat jatuh lepas tu makcik tu boleh sondol lagi kiteorg. nasib baik kaki aku tak tersepit.. dah lah salah taknak pulak dia angkat tangan or say sorry.. dia buat muka taik plus berlagak.. nasib baik bulan puasa so tak de lah aku nak menjerit-jerit kat situ kan.


Wow boleh tahan jugak kan aku nak memarah bulan puasa ni. tapi nasib baik en.soldier ada.. dia lah yg tolong sejuk kan hati aku.. aauww so gedix ok! esok tak tahu apa lagi dugaan yg datang ada lagi 29 hari nak kena puasa confirm dugaan lagi melambak-lambak. mybe dugaan aku kecik je ni.. tak tahu orang lain lagi.


Pape pun jangan marah-marah bulan puasa nanti puasa kurang. tapi bukan aku marah-marah ke tadi.?hehehehe.... emosi tak dapat dibendung.. maaf!


buat iklan makanan jap sempena bulan puasa ni.
sedap-sedap pulak desert yg dalam gambar tu


kbai,
EchaRahman
Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...