echa ONLINE
14 December 2012

Friday, August 12, 2011

Marah,benci then CINTA...

Korang penah dengar ayat ni "orang yg kita benci tu lah nanti jadi suami/isteri/bf/gf kita"...contohnya..

Dialog antara Peah dengan Mak Jemah


Peah: ishhh kita tak suka lah dengan si Meon tu.. dia suka cari gaduh dengan kita.. benci!!!(sambil buat muncung)..
Mak Jemah: jangan nak benci sangat.. nanti yg benci tu lah jadi suka.
Peah: tak mau lah dah lah hari tu dia korek hidung siap gentil2 lagi lepas tu dia tepek kat kita..euwww...dah pendek pulak tu..
Mak Jemah: euwww pengotornya. tapi sweet what (tangan didada mata keatas)..yg pendek tu lah nanti kamu puja-puja.. jangan cakap tak suka.. nanti tahu2 kawin pulak dengan si Meon tu..
Peah: saya sanggup kawin dengan Husin ngok ngek daripada dia..
Mak Jemah: ok kita tengok nanti ko kawen dengan sape.. dah lah aku nak pegi masak ni.. dah nak dekat buka puasa.. layan ko sampai sahur pun tak habis.. pahala aku yg habis karang.
Peah: -___-

*tiba-tiba Peah & Meon jatuh cinta antara satu sama lain.. dorang pun berkahwin. & hidup bahagia.... happy ending!


Kenapa orang yg kita benci or yg kita suka gaduh dengan kita tiba2 boleh jadi suka, cinta & sayang dekat dia.. pelik kan.?aku penah lah jugak alami.. tapi zaman2 sekolah dulu lah.. time tu aku suka gaduh dengan sorang budak kelas aku ni.. tibe2 dia jadi sangat lain dari biasa.. time besday aku dia bagi botol dalam tu ada siput pantai tu.. bukan siput b**i ok..zaman aku memang famos lah siput dalam botol tu.. tapi dia letak senyap-senyap je.. tiba2 dia mintak kapel dengan aku.. tapi masa tu 'CINTA MONYET' kot.. seminggu or 2minggu je bertahan.. aku pun dah lupa sebab masa tu tak serius sangat..(alamak bocor rahsia..en.soldier tak penah tahu cerita ni pun)


Tapi yg en.soldier ni memang "TRUE LOVE" & "First LOVE" aku ..cehh!!poyo je kan.. korang mampuu ke cakap macam tu.?~LOL~ ok abaikan ayat atas ni...


Walaupun kami kenal zaman sekolah jugak.. tapi feeling love dengan dia tu lain woo!!!(wah ayat macam mintak penampar je.?)ahaks*.. dulu memang aku tak berapa suka dengan en.soldier tah macam mana boleh sangkut.. aku tak suka sebab dia botak dulu.. dia masuk kadet kat sekolah so dia botakkan kepala.. ok aku boleh terima lah alasan tu.. tapi ingatkan last dia botakkan kepala masa zaman sekolah.. Tapi... dah habis sekolah pun dia kena botak kan kepala jugak sebabnya dia masuk army!!!



gggggrrrrrrrrrrrrrr.. tension aku..-____-
nasib baik dia nampak segak kalau pakai uniform walaupun botak so aku tak jadi marah lah..~LOL~




one more thing is aku sebenarnya tak suka lelaki soldier ni .. memang dulu mati-mati aku cakap taknak cari bf askar sebab dorang ni gatal..  keji kan aku.. sekali hambek ko dah dapat sebijik soldier.. apa nak dikata.. terima je lah.. tapi nasib baik en.soldier tak seperti sangkaan aku.. tak semua macam tu kan..


Tu lah dulu orang kata jangan kata tak suka jangan kata benci.. nanti yg tak suka dengan benci tu lah yg kita dapat.. so ternyata ada benarnya statement berikut. tapi tak boleh lah nak percaya 100% kan..  korang macam mana pulak mesti korang pun ada pengalaman macam ni kan.?kalau tak banyak sikit pun jadilah.. jadi kita kena belajar menerima orang yg kita tak suka kerana itu yg akan menjadi penema hidup kita nanti.. insyallah..


so kepada anda doakan lah kami yer!^_^


okhabis,


kbai!
EchaRahman,





Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...