Friday, September 9, 2011

cerita kawen


Sejak akhir2 nih ramai pulak yg cerita pasal kawen, kawen & kawen. aku buka belog ni cerita pasal kawen, aku buka belog tu pun cerita pasal kawen. aku online fb pun cakap pasal kawen so aku pun nak cerita pasal kawen. boleh.?haha




Bukan apa sekarang kecoh pasal nilai hantaran mengikut status pendidikan. ada pulak senarai nilai hantaran kan.? dahsyat. cuba korang tengok dekat bawah ni..



Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran diSeluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000
SPM   : RM3,000-RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000
DEGREE : RM12,000-RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000
PHD : RM20,000-RM30,000



Wow!!!giler lah. ni nak jual anak ke apa.?mahalnya. setengah orang cakap nilai hantaran tidak boleh menilai seseorang wanita. tapi aku pun tak faham kenapa lagi tinggi seseorang perempuan tu belajar. maka lagi tinggi lah nilai hantarannya. buatnya memang lah belajar tinggi tapi kalau tak pandai masak or tak pandai buat kerja dapur macam mana pulak. naya je si bakal suami.



Confirm ke kalau belajar tinggi dan nilai hantaran tinggi boleh menjamin yg rumahtangga tu kekal sampai akhir hayat. confirm ke takkan bercerai berai.?buatnya si bakal suami kita tu tak mampu. camne nak kawen. masaklah korang.



Bukan ke perkahwinan ni mengelakkan berlakunya perkara maksiat. tapi kalau dah mahal sangat hantaran. confirm lagi banyak lah maksiat akan jadi. dan yg paling sadis makin ramai lah perempuan yg berpendidikan akan jadi anak dara tua.? korang sanggupkah.?hehe




Aku bukan nak kata sapa2. tapi lelaki pun takut nak masuk meminang kalau hantaran tinggi macam ni.. tapi mungkin ada sebab tertentu. tapi kalau anak kita tu tak pandai nak memasak cane ne nak letak hantaran tinggi.? takut lepas kawen bergaduh sebab duit dah habis buat hantaran.



Tah2 lepas ni budak lepasan SPM lagi laku dari mereka yg berpelajaran tinggi..hihihi. Apa pulak pendapat korang.?aku cakap mengikut pendapat aku je.?



p/s: maaf kalau ada yg terasa.. ini hanya pendapat sendirik..



Kbai!

















Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...