Sunday, June 26, 2011

'pelajaran tinggi tapi kuang haja pun tinggi'...panasssss!!!!!apakah.?

Wah panas...panassss tajuk atas ni.. sesapa yg baca tu jangan sentap sangat ok.. sapa ada tengok cerekarama dekat tv3 semalam... 'takdir afina'.. ER bukan nak cakap pasal cerita tu sangat.. tapi banyak-banyak babak dalam cerita tu.. ada satu babak dan dialognya menarik minat saya.. nak tahu apa..


"Pelajaran tinggi tapi kuang haja pun tinggi"..wah tersentap semua orang yg rasa diri berpelajaran tinggi tapi kuang haja.. memang setepek lah kena kat muka.. ok ER bukan nak babitkan dekat sesapa yer.. selagi anda berpelajaran tinggi tapi tahu menghormati orang.. anda memang tidak tergolong..


ER bukan apa teringat pulak dekat si polan ni.. dia tersangatlah banggakan anak-anak dia sebab dorang berpelajaran tinggi.. memang tak dinafikan memang lah anak-anak dia lepasan ijazah.. tapi bukanlah lepasan luar negara or universiti yg famos kat malaysia ni.. cuma dekat U biasa dan kolej je.. tapi memang tak setaraf lah dengan ER.. cuma yg tak bagusnya dorang nama je belajar yg kononnya tinggi..(setakat ijazah lain lah kalau master or Phd kan.?Perasaan hasad dengki ada lah..Phd jgk tu..) ok sambung balik...tapi dorang ni punya sikap memang tak macam orang berpelajaran.. kurang hajo tersangatlah tinggi sama macam pelajaran dorang tu.. sampai orang tua pun dorang tak reti nak hormat.. kalau jalan tu hidung kena tinggi je memanjang.. itu lah manusia mudah riak.. anda nak orang hormat anda tapi anda sendiri yg tak reti nak hormat orang lain..camne tu.?



Macam tu lah jadinya kalau perasan diri tu berpelajaran tinggi sangat sehingga nilai-nilai untuk menghormati orang pun dorang tak tahu.. tapi ni hanya pandangan ER je sebab berlaku depan mata sendiri... tapi biar diri tak berpelajaran tinggi asalkan tidak kuang hajo dengan orang dan tahu menghormati orang lain.. setuju tak dengan awok.? sapa setuju sila angkat kaki macam awok..hehehehehehe..





Tapi tak semua orang perbelajaran tinggi macam tu.. tengok kawan-kawan ER yg lain.. dorang pun bagus-bagus jugak.. tapi tak ada pun macam tu.. tu yg ER sayang korunk.. jadi jikalau ada sesiapa yg terguris hati diatas entry kali ni ER mintak maaf... ER hanya nak tujukan dekat si polan tu saja.. ER tahu kawan-kawan semua baik-baik belaka..kalau tak tak kan sudi baca entry ER kali ni kan.?


p/s: tidak ada kena mengena dengan sesiapa kecuali si polan dan anak-anak si polan...dan kepada si polan jangan lah terlalu berbangga dengan apa yg anda ada kerana ianya hanya sementara.. tidak kira lah anda belajar setinggi gunung tapi jikalau nilai yg baik tiada dalam diri ianya hanyalah sia-sia..


sekian,
EchaRahman
Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...