echa ONLINE
14 December 2012

Saturday, July 9, 2011

Pengorbanan, kesabaran & kesetiaan


Bukan mudah untuk melalui alam percintaan yg mampu bertahan lama dalam sebuah perhubungan.. aku akui bahawa bukan mudah untuk bertahan selama 5tahun.. tipulah kalau aku kata kiteorang tak pernah  gaduh-gaduh ni.. itu lumrah dalam sebuah perhubungan.. 


Lebih-lebih lagi aku bercinta dengan seorang soldier.. memang sangat memerlukan kesabaran yg tinggi sebab aku kenal sidia memang dari sekolah lepas tu sidia masuk askar.. kena tunggu dia habis traning askar hampir setahun.. dan hampir setahun jugaklah kami tak berjumpa dan boleh dikira berapa kali je dia call..memang tak sampai 5 kali... dan tahun pertama dia masuk askar memang kami jarang berjumpa.. so nak dekat 2tahun jugak lah kami tak berjumpa...bayangkanlah.?korang boleh ke kalau macam tu.?


Masa first time sidia masuk askar.. aku memang tak henti-henti menangis sebab tersangatlah  rindukan sidia.. aku tak malu nak mengaku sebab memang logik untuk rindu-rinduan.. masing-masing terpaksa berpisah jauh.. sidia traning 6bulan.. bulan pertama aku memang tak dapat biasakan diri lagi.. masuk bulan ke 2 aku cuba sibuk kan diri.. sebab tak nak pikir sangat dekat sidia.. lama kelamaan aku dah terbiasa kena tinggal.. sepanjang kami xjumpa tu memang pelbagai dugaan yg datang.. masa tu lah allah nak menguji kesetiaan aku dekat sidia.. tapi syukurlah segalanya mampu aku harungi.. dan sekarang aku masih bersama sidia yg aku sayangi..(jangan jeles uolls)


Memang aku anggap sidia sebagai my hero sebab sidia sanggup masuk askar kerana memikirkan masa depan kami.. walaupun ada yg cakap masuk army ni tak menjamin masa depan.. ada aku kesah.. janji buat kerja halal... bukan mudah bagi seseorang yg tidak mempunyai mental & fizikal yg kuat untuk mampu bertahan dalam army ni.. memang aku salute kepada sidia.. kerana bertahan hingga sekarang.. dan sidia juga banyak memberikan aku semangat dan terus suruh aku bertahan untuk terus bersama sidia.. finally i can do.. sebab bukan semua orang mampu buat macam tu.


Memang kami bermula dari bawah.. dan perlahan-lahan kami harungi segala dugaan bersama.. agak perit bagi aku untuk laluinya sendiri....tetapi berkat kesabaran, pengorbanan, kepercayaan dan kesetiaan antara satu sama lain.. kami mampu bertahan hingga sekarang.. alhamdulilah.!!!itu lah kunci sebuah perhubungan..kepada anda-anda yg aku sayang doa-doakan lah kami hingga ke  jinjang pelamin then sampai ke anak cucu or sampai ke akhir hayat ok.!!!


to my dearest soldier thank for being my heart and soul to always remember,miss and wait for you forever..selamat ulangtahun perkenalan kita yg ke5 tahun.. hopefully we last for ever...thanks jugak sebab sanggup melayan kerenah saya yg tersangatlah mengada-ngada ni. dan yg kuat membebel ni.. im lucky to have you dear!!thanks coz be my perfect lover dear!!



gambar sepanjang lima tahun kami kenal.. gambar yg kiri atas tu.. masa mula-mula kami kenal
so muka macam budak-budak lagi..



p/s: entry sempena anniversary kami yg ke 5tahun... thanks kerana sudi membaca entry ni.. & jangan lupa doakan kebahagiaan kami.. love uollss..


sekian,



EchaRahman



Thank's Darling's!!jangan lupa comment ok!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...